dimarts, 27 de desembre del 2011

REFLEXIÓ FINAL GITIC

Tancament del Bloc 


Avui dia 27 de Desembre del 2011 dono per finalitzat el meu bloc del mòdul de Processos i Contextos educatius II. Aquest Bloc m'ha servit per emmagatzemar tota la informació i tots els continguts que hem anat treballant i aprenent al llarg de tot aquest primer semestre d'universitat tan de l'assignatura de GITIC com de COED. 

Encara recordo el primer dia que ens van presentar el mòdul quan en Jorge i l'Imma ens van dir que havíem de fer un bloc. Sincerament jo s'havia el que era un bloc, però mai havia tingut la oportunitat de fer-ne un i molt menys s'havia com funcionava, així que ja els primers dies vaig començar amb una mica de "por", por a no ensortir-me. Però, per sort gràcies a les classes de GITIC ens ho varen deixar força clar i no he tingut cap problema per dur al dia el meu dossier d'aprenentatge.  

Penso que el bloc és una eina molt útil per tal d'anar recordant tot el que hem anat fent a classe i on a més a més, hem pogut fer reflexions i comentar aquelles conclusions que en trèiem de cada aprenentatge adquirit. 

Pel que fa a l'assignatura de GITIC, puc dir que no ha estat una feina fàcil. He de reconèixer que en molts moments he anat perduda i aclaparada ja que la majoria d'activitats, programes... tot i que semblaven fàcils no ho eren, i més quan mai has sentit parlar d'ells i mai els has utilitzat. Però d'altra banda, he de dir que a hores d'ara he descobert un gran ventall de programes que m'han facilitat i penso que em facilitaran durant molts anys en el meu treball diari. 

Sincerament, puc dir que he aprofitat al màxim i que de totes aquestes dificultats he trobat el punt clau que m'ha dut a assolir i a aprendre el funcionament de tots els programes i a aprofitar-los en el meu dia a dia. A dia d'avui el meu navegador és el Google Chrome i  tinc com a "pestanyes" fixes el  meu Gmail, Blink, Twitter, Blogger i, a la barra de marcadors tinc el Google Reader i el famós "Marcar sitio" del Mister Wong. He de dir també que totes aquestes activitats m'han ajudat molt alhora de fer una presentació més innovadora o un treball diferent als que normalment hem fet i que ens han ensenyat des de ben petits. Parlo de programes com el Prezi substituint-lo pel típic Power Point que no hem de treure-li la seva importància i funció però si comparar les possibilitats i avantatges que pot oferir-te l'altra programa. O el CmapTools per fer els esquemes de l'assignatura i tenir allò més rellevant per estudiar, el Google Docs, molt utilitzat i per mi dels millors programes que he descobert. I fins i tot, a crear vídeos multimèdia, a utilitzar programes com el Movie Marker o l'Audicity. 

Com diu el refrany "A la cama no te irás sin saber una cosa más", que significa que cada dia aprenem coses noves per simples que siguin. I com a futurs mestres ho hem de tenir present, que sempre podrem aprendre coses noves i sempre anirem evolucionant i enriquint-nos de tot allò que puguem realitzar. És així com agraeixo cada activitat, exposició, treball... realitzat, pequè de tots ells n'he pogut extreure coses positives i de les quals m'han fet créixer com a persona i com a futura mestra. A més, penso que les TIC són el futur, i que és imprescindible tenir una base important de totes elles per com deia abans evolucionar i poder en un futur realitzar diferents tipus d'activitats que complementin l'aprenentatge a classe.  

Ara toca estudiar que en pocs dies tindrem els primers exàmens del grau. Així que només queda dir... BON NADAL A TOTHOM I BONA ENTRADA D'ANY!
 


.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada