dimarts, 1 de novembre de 2011

Oh, Brother!

OH, BROTHER!

Aquest anunci el vàrem veure l'altre dia a classe de COED, és un anunci del Seat Altea. L'anunci comença amb una nena que veu el monstre a un aparador i la família el compra. El monstre va creixent amb l'amor. L'única manera de què deixi de créixer, és deixar de donar-li amor, però la família no pot. Al final, busquen una solució i compren un cotxe més gran. L'anunci és molt emotiu, parla sobre el tema de "deixar d'estimar i d'aquesta manera no creixerà més".


El que volíem esbrinar amb aquesta activitat era veure que darrera dels milers d'anuncis que veiem diàriament a la televisió hi influeixen molts factors i que estan presents diferents aspectes que afavoreixen al consum d'un producte en concret, a la tria d'un partir a les eleccions, etcètera. Per tant, alhora d'analitzar un anunci podríem tenir en compte: la música, la velocitat dels ritmes, la imatge, la llum... entre d'altres que comentaré a continuació. 

Per començar, podem parlar de la melodia que s'escolta de fons en la part que se suposa que no han d'estimar el monstre. S'escolta la melodia més a poc a poc. Quan la història va avançant, i volen trobar una solució, la música va més ràpida. El mateix passa amb el volum, al principi comença més fluix, i cap al final de l'anunci, on volen trobar una solució, el volum és més fort.

Respecte els colors, al principi de l'anunci es mostren uns colors més apagats i sense llum. Però al llarg de l'anunci, quan el monstre rep amor, apareix molt sovint el color vermell, a la roba de la família, decorats, etc. Per representar l'amor que rep el monstre, comencen a introduir-ho al principi en els decorats, fent que no es noti gaire. Finalment aquesta idea la representen amb el cotxe, que és de color vermell, per tant, reflexa l'amor que tota la família li dóna.


Opinió:
Personalment, és un anunci que m'ha agradat molt, perquè resulta molt emotiu, desperta un interès en saber com acaba la història i, per tant, és molt original. Realment els publicistes aconsegueixen que la gent se'n recordi del seu anunci, encara que a vegades quan són anuncis com aquest que explica una història, la gent realment no para atenció al producte. Els agraden més altres aspectes com la creativitat o la originalitat. L'anunci podria estar dirigit a famílies amb fills. 


Finalment, l'anunci acaba amb una frase que diu: "Ja se sap que passa amb els monstres, que creixen i creixen i creixen...". Que evidentment les famílies no tenen mostres, però en aquest cas es podria referir amb els nens.

Per acabar, podem dir que aquest anunci és "la continuació" d'aquell que els nens omplien el cotxe de ninots i un porquet de peluix que es quedava a fora sol. Quan surten imatges de la casa també apareix el porquet aquell que preocupava tant. Aquest "primer" anunci seria el següent:


En resum, puc dir que tot això m'ha servit per adonar-me realment que la DESCRIPCIÓ no només la trobem en els llibres i en els escrits que tothom hem fet alguna vegada sobre un amic, ciutat, animal... Sinó que aquesta la trobem en el nostre dia a dia, a la televisió, a la ràdio... D'aquesta manera, hem de tenir present de la importància que té, de com repercuteix en nosaltres i com a futurs mestres tenir-la present i saber ensenyar als nostres alumnes diferents maneres d'aprendre a fer-ne ús. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada